lördag 27 oktober 2012

LCHF Fudge

När barnen sitter och tuggar på sitt lördagsgodis kan det vara skönt för mig att ha
något nyttigare att tugga på så att jag slipper bli frestad.
Jag testade idag att göra "fudge".



 
2 dl Grädde
50 gram Smör (osaltat)
40 gram mörk choklad
 
Koka upp grädden. Ha i chokladen och smöret. Låt smälta ihop.
Småputtra allting i 25-30 min så att det blir en seg smet.
 
Häll upp i form (ca 1dm x 1dm) som du täckt med plastfolie. Låt stå i kylen över natten.
 
 
 
Jag använde mig av 90% choklad, eftersom jag tänkte, ju mörkare choklad desto mintre onyttigt.
Men jag är inte så förtjust i så mörk choklad så enligt mig smakade den alldeles för mycket kakao.
För att lindra den starka smaken la jag ett par bitar på en fat och tog en klick vispad grädde till, då blev det bättre!
 


// Jeanette Mattsson @ Jeanettes Viktresa
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar