söndag 4 november 2012

Mör kycklingfilé med soltorkade tomater




 
 
6 portioner:
6 st kycklingfilér
5 dl grädde
3 dl Crème fraîche eller Grekisk/turkisk Yoghurt
1 msk Soya
2 vitlöksklyftor
ca 10 soltorkade tomater
salt och peppar
drygt en tsk Sambal Oelek (kan uteslutas)
 
Lägg kycklingfilén i en ungssäker form, blanda såsen och häll över kycklingen.
In i ugnen på 175 grader i 1 1/2 timme. Vänd filéerna några gånger under tillagningen.

Till detta kan man servera ris, klyftpotatis eller en god sallad.
Jag gjorde en liten röra med smörstekta grönsaker och det jag hade hemma.
 
I grönsaksröran hade jag:
En rejäl klick smör, rödlök, vitkål, paprika, morötter.
 
Smält smöret, tillsätt rödlöken och vitkålen och stek detta en stund, sist tillsatte jag morötter och paprika eftersom jag inte inte ville att de skulle bli för mjuka.
 

// Jeanette Mattsson @ Jeanettes Viktresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar