lördag 31 augusti 2013

Muggkaka - Mugcake

Här är ett tips för alla de som älskar bakelser men hatar att bara :)
Dessa godsaker tar endast 5 minuter att göra och det är superenkelt!
 


Mugcake Choklad 
Vispa ihop 1 ägg, 1/2 dl mandelmjöl, 1 msk kokosmjöl, en halv tsk bakpulver, 1 krm vaniljpulver, 1, 5 tsk kakao, 1 msk sötning och 1 msk grädde.
Smöra en mugg och fyll den till hälften med smeten.
Kör sen på max värme i micron ca 1/2-2 minuter.




Mugcake med bär
Blanda 1/2 dl mandelmjöl, 1 msk kokosmjöl, 1/2 tsk bakpulver, 1/2 msk sötning,
1 krm vaniljpulver. Tillsätt ett ägg.
Smörj en kopp med kokosolja.
Varva med smeten och hallon/blåbär i koppen.
Kör på full effekt i micron ca 1 1/2 minuter 



 
Här har jag blandat de 2 recepten och uteslutit bären i den ljusa kakan.

5 kommentarer:

  1. Jag måste testa dessa mugcakes någon gång. Låter enormt smidigt och gott. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra! Jag har bjudit på dessa ett par gånger till personer som inte äter lågkolhydratkost också och alla tycker de smakar jättegott och fastnar speciellt för att de är så enkla att göra! :)

      Radera
  2. Jättegott!! Och supersmidigt! Jag skulle kunna äta bara smeten! Mums!!

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde nyss choklad varianten, fast utan kakao. Jag hade i citronskal istället, toppade det hela med edn frosting på mascarpone, philadelphia, sötning och citronsaft...supergott blev det! Barnen ville t.om. ha mera :) Blir nya favoriten här hemma. Tack för receptet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra... Kul att ni gillade det :)
      Den varianten kanske jag också skulle prova någon gång!

      Radera