tisdag 3 juli 2012

Recept: Köttfärssås och Vitkålspagetti



Min Sambo ville idag äta spagetti och köttfärssås och detta vill jag ju helst inte äta eftersom det är så mycket kolhydrater i pasta. Så jag gjorde en egen variant. Sambon vågade dock inte smaka, men jag måste säga att jag blev positivt överaskad, för det var faktiskt gott!

Köttfärssåsen: (2-3 port)
Blandfärs 400g
3 dl Grädde
1 gul lök
1 burk/tetra krossade tomater
En liten klick smör
Salt, svartpeppar, grillkrydda

Bryn löken lite lött i stekpanna, tillsätt Köttfärsen och stek tills den är brun.
Tillsätt grädde, krossade tomater och kryddor efter smak.

Vitkålspagetti: (2 port)
1 hel vitkålshuvud
en rejäl klick smör
salt och peppar

Lägg i en rejäl klick smör i stekpanna och låt smälta, när det slutat bubbla lägger du ner vitkålen och tillsätter kryddor efter smak. Stek detta tills det mjuknar en del.

Klart!

// Jeanette Mattsson @ Jeanettes Viktresa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar