söndag 26 maj 2013

Gröt, Shopping och Sallad


 
I fredags testade jag att göra en kokosgröt, men detta var ingen favorit hos mig.
De som gillar tanken på en blandningen mellan äggröra och kokos kan nog tycka om detta.
 
Ingredienser 1 port
2 ägg
1 dl kokosmjölk (Santa Maria Extra Creamy)
1 msk kokosmjöl
Smaksättning: tex kanel eller kardemumma
 
Rör ihop allt i en kastrull och rör under uppvärmningen.
Servera med bär, frön eller nötsmör.
 
(Jag serverade med hasselnötsmör och färska hallon).
 
 
Dagen fortsatte med att jag och min syster åkte till Quality Outlet på Åhaga i Borås... Ojoj vad man kunde göra många fynd. Men jag köpe bara 2 stycken tröjor för 100:- styck.
Min syster fyndade bland annat ett par skor för 100:- och en jättefin blå långklänning för 80:- och mycket mer.
 
Sedan gick vi till Apoteket och inhandlade produkter som skall göra våra fötter sommarfina.
 
 
Efter shoppandet bar det av till Café Viskan där vi åt varsin sallad, supergott!!
Min bestod av; Skagernröra, Lax, Keso, Ägg, Avokado, Sallad och Oliver.
Till detta drack jag en PäronLoka.
 
 
Till kvällen kröp vi upp i soffan och myste framför en film och åt färka jordgubbar med vipad grädde.
Vi kopplade också av med fötterna i ett fotbad och efteråt gav jag min syster en fotmassage.
 
 
När filmen vad slut tog vi en långprommenad med hundarna på ca 1,5 timmar och sedan hem för att sova.
 
Underbar dag med trevligt sällskap!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar