måndag 27 maj 2013

Varm choklad och Hallonsmoothie på kokosmjölk

 
Här om dagen testade jag att göra en koksgröt, men den föll mig inte riktigt i smaken.
De som tycker om kombinationen av äggröra och kokos kan nog tycka om den.
 
Men nu hade jag en förpackning kokosmjölk extra creamy öppnad så jag testade att göra varm choklad på den och en smoothie.
 
Varm Choklad (Paleo och LCHF) 1 stor kopp
 
Ingredienser (ungefärliga, jag måttade inte):
2,5 dl vatten
2 msk kakao
1,5 dl kokosmjölk (jag hade extra creamy, går med vanlig också)
1 msk honung
lite Vaniljpulver
 
Häll vattnet i en kastrull och koka upp, tillsätt sedan kakao och vispa ihop.
Stäng av plattan och ta av kastrullen, vispa i kokosmjölk, honung och vanilj efter smak.
För att få upp värmen i drycken kan man ställa den en stund på den avstängda platten på eftervärme.
Häll upp i en kopp och toppa eventuellt med vispad grädde och pytte lite kakao.
 
Riktigt gott! :)
 
Hallonsmoothie på kokosmjölk och kesella  (LCHF) 1 stor kopp
 
Ingredienser (ungefärliga, jag måttade inte)
1 dl frysta hallon
1,5 dl kokosmjölk extra creamy
ett par msk kesella
vatten
 
Blanda alla ingredienser förutom vatten och kör i en blender.
Tillsätt vatten (eller grädde om man vill) till önskad konsistens.
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har, massor med härliga recept som jag ska bläddra igenom. Hit kommer jag gärna igen.
    Ha en bra dag.
    /Erika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul att du gillar bloggen!!
      Jag stal ett par recept av dig för ca 1 år sedan på formbröd och tunnbröd, fast jag länkade till dig i recepten :)
      Hoppas du hittar något av intresse här!
      //Jeanette

      Radera